Friday, 24 February 2012

7hari

tak sampai seminggu gua baru nk menjalani rutin seorang remaja dewasa.
yg boleh gua katakan FUCK! sumpah gua tk suka diperlaku sebegini rupa dan gua cukup benci bile ada je makhluk makhluk perosak datang ganggu hidup gua. yes, lu tau apa masalah? malas gua nk membebel agak panjang lebar sebab gua malas nk cerita pasal kambing biri-biri terputus ekornya, pasal mak andam abang gua letak harga mahal utk solek dia ahad ni & pasal negara malaysia yg bangga dengan politik bangangnye. boleh tak lu bagi manusia lain tenang menghadap hari-harinya seperti biasa? lupakan kisah lama lu dan dia? bangkitkan perasaan baru? tanam sifat mulia sikit dalam diri lu? perjuangkan hak diri lu sendiri sebelum heboh nk perjuangkan hak org lain? buang jerawat kat muka lu sebelum sebok kutuk jerawat org lain? mahupun sebok menadah tangan berdoa kepada tuhan sedangkan sembahyang lu pun tk cukup?

Face The Truth.
kenapa sebok duk dengki dan iri hati dengan kemewahan,kebahagiaan org lain? kenapa lu tak usaha utk berhadapan dengan masalah lu sendiri? lu dah tak de benda nk pikir ke utk diri lu sendiri? gua cukup benci menaip dalam keadaan sebegini. keadaan sebegini buat gua rasa nk mencarut, keadaan sebegini buat gua rasa nk maki lu, keadaan gua sebegini buat gua rasa nk hina 7keturunan lu dan keadaan sebegini buat gua nk tunjal kepala otak lu. kenapa lu takot nak mngadap masalah lu bro? ape hebatnya lu mengata,mengutuk sehabis belakang? gua tak rasa lu hebat selagi lu tak berhadapan mereka yg sepatutnya. duk diam dalam selimut tapi mulut bising berdengkur. kamon lahh.

Selfish.
ye,gua memang selfish. pentingkan diri sendiri lagi elok dari gua duk bertekak nk pertahankan org lain sedangkan org tu pun duk kutuk belakang lu. tak payah nk ingatkan gua pasal erti persahabatan sebab gua rasa gua cukup matang utk mnghadapi semua tu. nk cakap gua belagak? yes gua belagak! gua angkuh! cukup la dengan 4follower pun gua tak kesah. klau tkde follower pun dalam blog gua ni gua tak kesah. takde effect pun kat ekonomi harian gua. tak masuk pun duit gua. gua menaip utk lepaskan segala yang terlekat kat hati gua. ape lu nk cakap?kamon laahh.

No Turning Back.
kalau lu terlepas jalan kat highway lu mesti mengeluh kan? suke ke lu nak U turn balik jauh-jauh? so, beware sebelum lu terlepas. mudah sahaja. berwaspada dengan ape yg lu dapat sekarang,jaga sesempurna mungkin dan bile dah terlepas jgn lu nk salahkan orang lain. tanye diri lu sendiri. dan jawab la sendiri sebab gua tak ingin nak jawabkan soalan bodo bangang lu tu.jangan lu keje nak salahkan orang lain. blame yourself first laahh. lu ingat semua orang nak dengar cakap lu je ke? kamon laahh.

Bacol.
cukup bacol gua rasa kalau lu berani double meaning dgn gua. kalau ade yg tak puas cakap depan-depan dan bila cakap depan gua tak payah nak lari-lari. tunggu sampai habis soalan. dan gua harap jawapan lu seperti manusia normal. soalan : ''jam pukul berapa?'' jawapan : ''oke, chow. lu memang terbaikk! ''. ni penah sekolah ke tak nih? ke dulu lu sebok lawan digimon, belajar isap rokok je kat sekolah? kamon laahh.


gua harap sematkan dalam otak lu. jangan duk besarkan masalah yg sebesar zarah. lu bukan budak kecik lagi gua nk suap satu-satu kat mulut lu. dan jangan nk tunjuk kepala batu lu. orang lain pun ade perangai yg lu tak bole jangkakan. pikir sikit.

*ade kepala otak bukan utk hantuk kat dinding, kepala otak guna utk pikir.

2 comments: