Sunday 12 February 2012

Semalam sebelum Harini

ini bukan kubur dagang. gambar hiasan dinding shj.

Semalam selepas amukan Menyu di layar besar, terus gerak pergi satu kedai baru yg agak fame berhampiran kubur dagang. konon nk try nasi goreng power dan murah. gua dan kawan-kawan gua memang agak berjimat kedekut semenjak beberapa bulan ni. tapi sayang nasi goreng kubur dagang tutup plak. ape jadah tutup malam minggu kedai makan yg murah sebegini. dan tumpuan beralih arah ke tmn. saujana. mungkin rezeki disana. dan berjaya!

Selepas beberapa minit makan dengan wajah masing-masing cukup kebulur, kami berempat. masa diluangkan utk rokok yg sudah semestinya menjadi peneman hidup org semacam kami kecuali ip seorang tak mengendahkan rokok. dan tibe-tibe salah seorang membuka cerita terbaru mngenai rakan kami yg dah lama tak dengar kabar berita. yg terbaru, dia di sini. try call,dapat plak,berpakat utk berjumpa di ALIF. jd, kami ke ALIF. setiba di ALIF, yes dia memang betul ada keseorangan memegang rokok tanpa bara di hujungnya.

Sesungguhnya dh lame sgt gua tak jumpa dia. dah jumpa jadi lain. sukar utk bertegur seperti dahulu. lagi-lagi time muda-muda bermain di jalanan. dan mula bercerita. tapi mata gua, amad dan ip lebih tertumpu kpd layar besar. game yg agak deras, Totenham vs Newcastle. dia pun tak berapa mngendahkan kami. hanya wan shj yg agak rancak berbual. nth ape yg diperbualkn pun gua tak tau. malas nk amik tau,tp kadang kene jugak amik tau. sesekali menjeling,langsung tak terperasan. macam dia kecik hati. dan sebenarnya ada cerita disebalik segalanya. masalah perdana atau masalah dalaman parti tu gua tk tau sgt.

Hujung hampir 40minit, kami beredar dengan kesejukan. maklumlah lepak sampai jam 3.00pg jgk. tepi laot plak tu. daerah dikelilingi laot dan sungai, mmg begini hendaknya.
masuk kereta amad,
kami berempat,
semua sambung mengumpat.
kah kah kah

dan gua masih ditakuk lama.

No comments:

Post a Comment